Gry terapeutyczne dla dzieci
Kwiecień 2024

Gry terapeutyczne dla dzieci

100 ćwiczeń wzmacniających poczucie własnej wartości, ułatwiających komunikację i kształtujących umiejętności radzenia sobie z problemami

Naucz dzieci, jak dbać o zdrowie psychiczne, wykorzystując gry i zabawy 

Mózg dziecięcy jest organem znajdującym się w stanie ciągłego rozwoju, który przebiega najlepiej, gdy stymulowany jest przez gry i zabawy, a nie rozmowę. Jak powiedział Fred Rogers: „O zabawie często mówi się tak, jakby była ulgą od poważnej nauki. Ale dla dzieci zabawa to właśnie poważna nauka”. Na bazie takiego rozumowania powstała koncepcja terapii przez zabawę, mogąca służyć dziecku pomocą w radzeniu sobie z problemami emocjonalnymi poprzez naukę nowych umiejętności przydatnych do uporania się z nimi. Zamiast rozmawiać z dzieckiem o tym, jak rozwiązywać problem, zapraszamy je do zabawy, która umożliwi mu przećwiczenie i szybszą naukę stosownych umiejętności.

Terapia zabawą to potężne narzędzie, które łączy przyjemne z pożytecznym: pozwala zadbać o rozwój dziecka i zaradzić ewentualnym trudnościom, a jednocześnie miło spędzić czas. Książka Gry terapeutyczne dla dzieci pozwoli specjalistom i opiekunom wdrożyć to podejście terapeutyczne w pracy z osobami w wieku od 8 do 12 lat. Publikacja zawiera wiele ciekawych i przyjemnych ćwiczeń, które mają na celu przygotowanie dzieci do radzenia sobie z blaskami i cieniami życia. 

ODNIEŚ SIĘ DO NAJCZĘSTSZYCH PROBLEMÓW

Wykorzystaj terapię zabawą, aby zaradzić najczęstszym trudnościom, z którymi mierzą się dzieci (lęk, przemoc rówieśnicza, niska samoocena, żałoba).

FRAJDA DLA KAŻDEGO

Odkryj 100 ekscytujących gier wymagających ruchu, wykorzystania wyobraźni i uwolnienia kreatywności. Na pewno znajdziesz coś dla każdego dziecka! 

POŻYTECZNA ZABAWA

Utrzymaj zaangażowanie dzieci dzięki zamieszczonym w książce wskazówkom oraz pytaniom do omówienia. Korzystając z nich, łatwiej podkreślisz cel każdego ćwiczenia. 
 

Bardzo duże uzupełnianki logiczne
Kwiecień 2024

Bardzo duże uzupełnianki logiczne

Materiały usprawniające logiczne myślenie i umiejętność kategoryzowania

W publikacji znajduje się 15 tabel formatu A3, które uczeń uzupełnia kartonikami z obrazkami lub figurami geometrycznymi mającymi określone cechy. Dzięki temu ćwiczy:

  • logiczne myślenie
  • koncentrację
  • percepcję wzrokową
  • umiejętność słuchania ze zrozumieniem poleceń.

Publikacja przeznaczona jest dla młodszych dzieci oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać zarówno nauczyciele oraz terapeuci, jak i rodzice czy inne osoby, które chcą w ciekawy sposób spędzać czas ze swoimi bliskimi w domu. Duży format materiałów oraz kartoniki w formie wypychanek sprawiają, że publikacja jest bardziej funkcjonalna, a także przydatna w pracy indywidualnej oraz grupowej.
 

Wyrażam własne zdanie
Kwiecień 2024

Wyrażam własne zdanie, zadaję pytania, potrafię słuchać, czyli jak zostać TUSEM-PRYMUSEM

Gra karciana doskonaląca umiejętności społeczno-komunikacyjne dla uczniów z autyzmem

Prezentowana gra jest przeznaczona dla 2–8 osób w wieku 7–14 lat. Powstała z myślą o uczniach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ale z powodzeniem może być także wykorzystana na przykład w czasie lekcji wychowawczych w celu zintegrowania grupy lub w domu do wspólnych zabaw rodziców i dzieci. Sprawdzi się doskonale w pracy trenerów TUS, wychowawców, pedagogów lub psychologów szkolnych. Gracze, odpowiadając na różne pytania i wykonując ciekawe zadania, usprawniają kompetencje społeczno-komunikacyjne.

Uczą się między innymi:

  • współpracy
  • inicjowania rozmowy
  • zawierania znajomości
  • proszenia o pomoc
  • zadawania pytań i formułowania opinii
  • radzenia sobie z emocjami
  • przyjmowania perspektywy drugiej osoby.
Odkrywam swoje supermoce
Kwiecień 2024

Odkrywam swoje supermoce

Karty z zadaniami podnoszącymi poczucie własnej wartości oraz wzmacniającymi samoocenę uczniów z autyzmem

W publikacji znajduje się 40 kart pracy z zadaniami służącymi podniesieniu samooceny uczniów oraz budowaniu ich poczucia własnej wartości. Materiały te powstały przede wszystkim z myślą o nastolatkach z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej oraz ich terapeutach, nauczycielach i rodzicach. Pomoc ta doskonale sprawdzi się podczas zajęć rewalidacyjnych lub zajęć z psychologiem, zarówno indywidualnych, jak i grupowych. Wiele osób nieneurotypowych ma poczucie bycia innym, gorszym, niepasującym do społeczeństwa. Często towarzyszy im przez to poczucie, że są niewystarczające. Praca z prezentowanymi kartami pomoże to zmienić. Uczeń krok po kroku zacznie odkrywać swoje supermoce, dowiadując się, że warto:

  • doceniać i lubić siebie
  • czerpać radość z małych codziennych rzeczy
  • myśleć pozytywnie, nawet w trudnych sytuacjach
  • regularnie ładować swoją „wewnętrzną baterię”
  • akceptować to, na co nie mamy wpływu
  • praktykować uważność
  • dbać o własne granice.

Ciekawe zadania oraz atrakcyjne opracowanie graficzne publikacji – każda karta wygląda jak ekran telefonu komórkowego – z pewnością sprawią, że odkrywanie swoich supermocy będzie dla uczniów wyjątkowo cennym i przyjemnym doświadczeniem.